Posteado por: SRC | 30 septiembre, 2009

Les 3 fonts de can Guitard

ruta 3 fonts de can guitard

Excursió de mati, de curta durada i apta per fer amb nens. Fins i tot pot finalitzar amb un esmorzar-dinar a base de carn o botifarres a la brasa.

Començarem l’excursió deixant el cotxe al Km. 4,900 de la carretera de Terrassa a Rellinars, just al trencall de la pista que porta a can Guitard de la Muntanya.

torrent1Seguirem la pista, vigilant si passa algun cotxe o bicicleta de muntanya i abans d’arribar al torrent agafarem un camí ampla que trobarem a mà dreta, just al costat d’un gran pi. Aquest camí planer va seguint el torrent, de manera que aquest ens queda ensorrat a mà esquerra. Poc a poc el camí i el torrent es van trobant fins arribar a un punt en que el camí travessa el torrent, en aquest moment el camí inicia una suau pujada fins arribar a un punt en que torna a ser mig planer, De fet es com si tornéssim enrere però per la carena que quedava a l’altra banda del torrent que abans hem seguit.

El camí travessarà un torrent que porta per nom el de Torrent de la font de la pedra i aquí trobarem un pal amb la indicació de que si seguim un trencall a la dreta arribarem a la Font del Cirerer. font del cirererL’agafem i pocs metres més amunt trobarem a mà esquerra l’entrada a la font. Es tracta d’una font bastant antiga i ho podreu apreciar per els mosaics que l’adornen i que malauradament algú ha contribuït a fer malbémosaic font cirerer. Aquí podeu aprofitar per refrescar-vos cas de que ragi aigua i quan ja estigueu podeu tornar enrere pel mateix camí que us ha portat a la font.

font de can guitardAl trencall on havíem trobat la indicació, agafem de nou el camí que baixa a mà dreta. Seguint el camí arribarem de nou a un encreuament de camins. Aquí agafarem el que ens queda de nou a mà dreta i que serà el que ens portarà a la casa de can Guitard. Abans però cal estar atents a una indicació que ens senyala la segona font del recorregut, la Font de can Guitard (o de l’Om) que ens quedarà a mà esquerra del camí de la casa.

can guitard1Ens arribem fins a la masia i gaudim d’un bell exemple de masia catalana, amb el seu típic pati tancat, l’era i els corrals pel bestiar. A la casa serveixen esmorzars i dinars, però si hi aneu en diumenge us aconsello que ho encomaneu abans. Serveixen un menjar senzill però fet a la brasa i si fa bon temps podeu dinar fora a l’era del davant de la casa.

Un cop en tingueu prou torneu pel camí que us a portat a la masia i el seguiu fins que travessarà el torrent que havíem vist al principi de l’excursió. Aquí cal que pareu atenció i us fixeu que en el mateix torrent i a mà esquerra hi ha la indicació que ens senyala la tercera font del recorregut, l’anomenada Font del Racó. font del racoÉs de fàcil accés encara que resulta una mica ombrívola i no permet ni tants sols un espai per asseure-s’hi. Cal que sapigueu que aquesta font s’alimenta del mateix torrent de la font de pedra que a la vegada alimentava a la font del cirerer que havíem visitat abans.

Ja només us caldrà tornar enrere, agafar de nou el camí ample i pujar fins a la carretera per agafar el cotxe i tornar a casa.

Si ho desitges pots deixar-nos el teu comentari