Posteado por: SRC | 20 diciembre, 2009

El Morral Gran

ruta morral gran

Excursió d’un mati amb pujada i baixada per canals, no recomanable fer-la amb nens petits. Excel·lents vistes.

L’excursió la començarem a l’aparcament de la Barata o bé una mica més endavant si entreu pel camí particular que porta a can Bufí i can Pèlags. Hem d’agafar el camí que porta just a l’entrada de can Bufí i allí agafar un caminet que surt al costat de la reixa de la propietat a mà esquerra. El camí puja dret en direcció a un pujol anomenat Puigconill que voregem a mà dreta i poc a poc ens portarà dalt del coll de la carena dels Ginebres. Un cop al coll hem d’anar cap a la dreta i ben aviat desviar-nos pel trencall que novament trobarem a mà dreta i que ens portarà a la punta del Morral Gran. Des d’aquest lloc observarem varies coses: la primera una curiositat anomenada la bassa del Morral de can Bufí i que és com una petita bassa plena d’aigua situada quasi bé a la punta de la gran roca que forma el Morral Gran, la segona és l’excel·lent vista de Castellsapera amb Montserrat al darrera seu l la tercera la vessant de la Mola i la carena del Pagès que ens quedà a ma esquerra. Aquest és un bon lloc per esmorzar.

Des de la punta trobarem un camí que s’enfila de nou cap amunt i que ens porta de nou a la Carena de les Ginebres. Un cop dalt veurem una vista perfecte del Montcau. Seguim el camí carener de la dreta i tot planejant per la zona anomenada el Pla dels Ginebrons arribarem a enllaçar amb la Carena del Pagès. Just  davant ens trobarem el trencall que porta a la Font Flàvia (està indicat) i l’agafem. Arribem a la font i gaudim de la seva magnífica aigua (és de les poques fonts que quasi bé sempre ragen). Ara podem fer dues coses, seguir el camí fins als Obits i desprès tornar a la Carena del pagès o tornar enrera per la zona de Les Pinasses i agafar de nou el camí de la carena. Jo he fet aquesta segona opció i un cop al camí l’he seguit en direcció a la Mola. En aquest punt el camí que normalment és bastant ample, fa una forta baixada i sembla més una canal que un camí. Quan arribem al final de la canal ens trobem el trencall que ve dels Obits i una mica més endavant  a mà dreta cal anar en compte per agafar un caminet que primer s’enfila una mica i desprès baixa de sobte per una canal tot rodejant unes grans pedres anomenades el Serral Roig. Aquesta canal porta el nom de canal del Bosc i és una mica perdedora, cal seguir algunes indicacions en forma de pedres sobreposades. L’anem seguint i al final ens portarà fins arribar a una riera i poc desprès a un caminet que seguint-lo a mà dreta ens portarà a can Bufí i d’allí fàcilment tornarem a un hàgim deixat el cotxe.

Si ho desitges pots deixar-nos el teu comentari