Posteado por: SRC | 31 enero, 2010

El cim de Castellsapera

Una sortida amb unes excel·lents vistes tant de la zona de l’Obac com de la Mola, Montserrat i els Pirineus. No és recomanable per persones amb vertigen. Comencem l’excursió deixant el cotxe a l’aparcament de davant de la Barata, agafem la carretera en direcció a Mura i de seguida trobem un camí ampla que surt a mà esquerra.

castellsapera

L’agafem i el seguim un bon tros fins que trobem a mà esquerra un trencall ben marcat que s’enfila bosc amunt. Aquest camí és un antic camí ral que en portarà desprès d’una estona de pujada a una carena amb una bona vista del nostre objectiu, Castellsapera.

collet estret

Seguim la carena que puja i arribem al Collet Estret. Aquí ens trobem unes indicacions del parc que ens postren la direcció cap a Castellsapera i les seguim en direcció a mà dreta. El camí puja una mica més fins arribar a dalt d’un coll en el que veurem una Excel·lent vista de Montserrat. Llavors el camí girà cap a la dreta i l’hem de seguir una estona anant en compte de trobar un camí que puja a mà dreta en direcció cap a les roques de Castellsapera. Agafem aquest camí que puja molt recte i ens porta just fins a sota de la primera gran roca.

castellsapera

Com que és impossible seguir tot recte el camí voreja la roca per la dreta i ressegueix Castellsapera, de manera que ara aquest ens queda a mà esquerra. El camí passa per dins d’un bosquet i per zones de roca i de cop cal vigilar de trobar un trencall a mà esquerra que puja de sobte en direcció a les roques. El seguim i aquest ens portarà a l’inici d’una canal amb un fort pendent i algunes arrels que esdevenen bàsiques per poder pujar-hi.

canal

La canal ens porta just a dalt de les roques i veure que val la pena l’esforç de la grimpada ja que la vista és espectacular. Desprès d’una passejada pel cim i d’aprofitar per esmorzar-hi tornem a baixar per la canal anant en compte de no relliscar.

mata i montcau

Un cop al trencall que abans em agafat per pujar seguim el camí de l’esquerra de manera que seguim vorejant Castellsapera. El camí esta ben fressat i hi ha un moment que travessa per sota una gran roca caiguda de la paret que ens queda a mà esquerra. Poc desprès surt a una clariana i desprès de pujar un petit rocam ens porta al camí principal que és el mateix que havíem deixat quan veníem del collet estret. Aquest camí al cap de poques passes ens porta al coll de Tres Creus. Ara cal que baixem per la pista avall fins que trobem que la pista ens dona l’opció de seguir cap a la dreta o cap a l’esquerra. Agafem l’opció de l’esquerra i la seguim fins que aquesta s’acaba.

el paller

Just al final comença un camí estret que seguirem i que desprès de travessar unes rieres gira per rodejar la muntanya i canviar de vessant. Cal seguir-lo i ja veureu que de sobte baixa fins que al final es troba amb una riera que normalment presenta alguns bassals amb aigua (a pocs metres veurem un antic forn de calç que podem visitar). Aquí ens trobem amb un camí que agafarem a ma esquerra, tot

roca salvatge

baixant el torrent deixant-nos al cap de pocs metres davant de la Font de Cantarelles i que és de les que acostuma a rajar. Bon lloc per fer una parada i desprès continuar seguint el camí que surt davant mateix de la font i que ens portarà de nou a la mateixa pista que havíem agafat a l’inici de l’excursió i que de nou ens durà fins on teníem aparact el cotxe. L’excursió dura unes tres hores i es caminen uns 7 quilometres en total.

Si ho desitges pots deixar-nos el teu comentari