Posteado por: SRC | 20 junio, 2010

Turó del Queixal i font de la Riba

Comencem l’excursió deixant el cotxe a la banda esquerra de la carretera, un cop passat el quilometre 7 de la carretera de Terrassa a Rellinars, just abans d’arribar a una corba i desprès d’haver deixat enrera el trencall que porta als Caus. El camí el trobarem a la banda dreta de la carretera, abans de la corba. El camí sembla força marcat d’entrada però aviat veurem que està força brut de matolls, fet que indica que es tracta d’un camí poc transitat. Primer el camí planeja per entre boscos, però desprès de creuar el Torrent Maleit iniciarà una pujada forta. En aquest moment el camí es fa força ampla i perd vegetaciói és que estem pujant cap a la serra del Gall. Just quan travessem per tota d’unes grans linies electriques podrem gaudir d’una bonica vista, per la nostra dreta veurem el cim de la Mola i per l’esquerra la casa vella de l’Obac i la serralada de montserrat i just davant nostre el Turó del Queixal. El camí arriba a un punt que es troba amb un de perpendicular que sembla una pista i que nosaltres agafarem cap a la nostra dreta. Aquí podeu parar i esmorzar tot gaudint de les vistes, com les del Tossal de l’Aliga a la banda de l’Obac.
Un  cop tips seguim la pista fins un punt en que tenim dues opcions, una cap a la dreta en baixada i l’altra a l’esquerra en pujada. Agafem aquesta segona opció i al cap de poc ens portarà a una nova pista encara més important i que seguirem ara a má dreta tot carenejant una zona anomenada Morros Curts. Hem de seguir el camí, bastant transitat per bicicletes de muntanya, fins al Coll de Riba. Sabrem que som al coll perquè davant nostre la pista que seguiem comença a pujar i perquè a mà esquerra s’inicia una nova pista que baixa seguint el curs del Torrent de la Riba i que, si la seguissim fins al final, ens duria a l’urbanització de Les Pedritxes. Nosaltres baixarem per aquesta pista i desprès de passar per una zona asfaltada ens fixarem bé en la nostra dreta ja que hem d’agafar un caminet poc visble però senyalitzat per unes pedres i per un lletreret que diu “font”. Aquest cami entra en el bosc i planejant ens porta a la recentment remodelada Font de la Riba.
Un cop hagim agafat aigua tornem enrera de nou cap al Coll de la Riba i desprès resseguim la pista d’abans fins al trencall que abans en havia portat a aquesta pista. Aquí tenim dues opcions, la segura que és tornar enrera seguint el camí que abans haviem fet i la d’aventura que és seguir la pista gran fins rodejar el turó del Queixal i desprès agafar un caminet que surt a l’esquerra nostra i que puja fins d’alt del turó. El problema és que un cop d’alt del turó hi hauria d’haver-hi un camí que ens portès de nou a la pista de la serra del Gall, però aquest està perdut per la vegetació i l’unic que podem fer és baixar cap a través fins a trobar-nos amb la pista (si opteu per aquesta opció heu d’anar en compte de no desviar-vos baixant cap a la dreta ja que us podrieu perdre.
Agafeu l’opció que vulgueu però heu de tornar al punt en que haviem parat per esmorzar i llavors agafar la pista en direcció contraria, per tal de fer el camí de tornada per la carena de la Serra Llarga, paral.lela a la Serra del Gall. El camí de baixada és ampla i ben marcat i cal que no us desvieu mai i baixeu sempre en direcció recte i en tot cas tirant cap a la banda esquerra fins que arribeu de nou a la carretera de Rellinars, just uns metres més amunt del trencall qure haviem agafat al començar l’excursió.
És una excursió senzilla, d’unes 2,5 hores de durada que permet gaudir d’una zona poc frequentada.

Si ho desitges pots deixar-nos el teu comentari