Posteado por: SRC | 24 septiembre, 2011

La Torrota de l’Obac i la font de l’Alba

Avui com que plovia he fet una excursió que es pugues fer amb paraigua. Estrany oi? Però el fet és que he anat a la zona de l’Obac i primer he parat a la zona de la Font de l’Alba que feia molt temps que no visitava. Cal dir que està molt ben indicada però molt descuidada, dons el tap de la font a desaparegut i, tot i que normalment en aquesta època acostuma a no rajar, ara que vindran les pluges sense el tap no retindrà gens d’aigua i tota es perdrà.

La font de l’alba o de l’alber, com també és coneguda, es troba en un trencall molt pronunciat de la carretera de Terrassa a Rellinars, just abans d’arribar al trencall que porta a la casa de can Guitard de la Muntanya. Vista la font, on he trobat un curiòs llimac jaspejat, he segui amb el cotxe fins a l’aparcament de la casa nova de l’Obac i el primer que he fet és anar a veure els nenúfars de la bassa de l’Obac que hi ha al costat de l’aparcament i seguidament he pujat fins a la Pastora. Del costat de la dreta de la casa surt un camí ampla que planejant es dirigeix al meu objectiu d’avui, la torrota de l’Obac. El camí té asfaltat 3 petites pujadetes i en la primera que ens trobem, si ens hi fixem bé, al fons ja podrem observar la silueta de la Torrota. Seguim el camí i desprès de passar pel costat d’unes cingleres que queden a obre nostre, la nostra esquerra, arribem al coll que hi ha al costat del Turó del Queixal (aquest quedarà a la nostra dreta).

En el coll trobarem unes clares indicacions a la nostra esquerra que marquen un camí més ample que porta a un pou de glaç i a la carena del Collet Estret i també un petit camí, més a l’esquerra, que puja per un roquetar cap a la Torrota. El camí és força dret i, abans d’arribar a la Torrota, passa per un bosc de pins i alzines. La torrota de l’Obac quasi bé no es veu fins que hi som a tocar, ja que la vegetació la deixada mig tapada. Podem entrar a dins i observar les seves espitlleres. Al davant de la torrota hi ha un sortint de pedra amb unes magnifiques vistes de Montserrat i del Turó de la Carlina i a la part nord podrem veure el cim de la Mola, el que ens demostra la perfecta situació d’aquesta torre de vigilància.

Podem tornar seguint el camí que ens ha dut a la torrota i que puja fins a la carena dels Alts de la Pipa i des d’allí agafar el camí carener a mà esquerra que ens durà de nou fins la Pastora. Jo, com que tot estava xop, he decidit tornar per on havia vingut, tot aturant-me un moment al passar, de nou, per sota de la cinglera per fotografiar una pedra que li diuen el cap d’àliga, ja que si assembla bastant. M’he aturat un moment a la pastora per perdre un tallat ben calent i he baixat de nou cap a l’aparcament. Total una hora i mitja entre la font i la torrota i és que un dia tant mullat no donava per més.

Responses

1. M’agrada tota l’explicació, només una petita rectificació son el Alts de la Pepa no de la Pipa.
    Perdoneu l’intrumisiò.
    Enric

Si ho desitges pots deixar-nos el teu comentari