Posteado por: SRC | 10 junio, 2012

A la recerca de la Corona de la Reina

He anat a cercar la cèlebre “Corona de la Reina” una planta protegida del Parc de Sant Llorenç que té la característica de que només floreix una vegada en la seva vida, ja que desprès de la floració mort. Quan veus la flor que fa entens calladament el perquè de la seva mort ja que d’una planta molt petita en surt una tija carregada de flors que és més de 50 vegades més gran que la pròpia planta.

Jo per trobar-la he fet el següent recorregut: de l’aparcament que hi ha al costat dels dipòsits del camí dels monjos, he agafat el trencall que puja cap als plecs del llibre, passant pel coll del Gurugú m’he dirigit al mal pas de la Castellassa per arribar fins al peu de la Castellassa de can Torres. Si giravoltes la massa rocossa i vas a cercar la part nord es poden trobar algunes plantes arrapades a la roca en la zona més obaga al costat de plantes d’orella d’os, però sense floració.

Tornem enrera pel camí que ens havia dut a la Castellassa i observem a la nostra dreta un primer camí que s’endinsa cap a un  torrent. No l’agafem i continuem enrera fins a trobar ben a prop, un nou camí a la dreta i que s’enfila bosc amunt. Aviat ens portarà a l’inici d’una canal anomenada la canaleta dels desequilibrats i que puja molt dreta fins arribar a la carena. Aquí cal seguir un caminet que trobarem a la nostra dreta i que ens portarà a un penya-segat just al costat de la Castellassa. cal resseguir les roques fins a la part nord, just sobre l’anomenat bolet de la Castellassa i aquí l’espectacle de les flors de la corona de la reina us deixarà bocabadats. Sisplau respecteu la planta i ni l’arrenqueu ni en feu malbé les flors ja que és una planta ha protegir.

La tornada es fa pel mateix camí fins a tornar al lloc on ens havia dut la canaleta i llavors agafar un camí que puja cap al camí de la senyora, seguir aquesta l’esquerra fins arribar al camí dels monjos i baixar cap a l’aparcament sense més dificultats.

Si ho desitges pots deixar-nos el teu comentari